București, 5 septembrie 2025  Peste 200 de milioane de oameni din Europa* folosesc TikTok în fiecare lună – pentru a se exprima, a se distra, a descoperi un nou hobby, a învăța o nouă abilitate și pentru a găsi sau dezvolta o afacere, marcând astfel un nou moment de referință.

În creștere față de anul trecut, când erau 175 de milioane de utilizatori, numărul oamenilor activi pe platformă se apropie de o treime din populația SEE și a Regatului Unit. În România, TikTok are acum 9,1 milioane de utilizatori activi în fiecare lună.

Pe măsură ce comunitatea TikTok se dezvoltă, impactul platformei asupra ecosistemului european se amplifică. Afacerile mici ajung la clienți noi, instituțiile culturale se conectează cu un public mai larg, #BookTok stârnește un nou val de pasionați de lectură, iar fluxul dedicat STEM inspiră următoarea generație de inovatori. TikTok găzduiește acum unele dintre cele mai captivante și inspiraționale povești europene.

Impact economic în creștere

În prezent, milioane de afaceri din întreaga Europa sunt pe TikTok. De la micii întreprinzători până la branduri globale, sistemul unic de recomandare al TikTok ajută afacerile să ajungă la clienți noi pe care altfel nu i-ar fi putut găsi – fără să fie nevoie de un număr mare de urmăritori.

În România, afaceri mici precum cofetăria lui @elianmita, unul dintre cei mai îndrăgiți patiseri de pe TikTok, reușesc să transforme succesul online în rezultate concrete în vânzări. Cu câțiva ani în urmă, Elian lucra într-o companie multinațională, însă a decis să urmeze o nouă direcție și și-a deschis propria afacere: un laborator de cofetărie și un „gemuleț” devenit cunoscut în întreaga țară. Totul a început odată cu lansarea contului său de TikTok, unde a început să creeze conținut și să atragă o comunitate tot mai numeroasă, cu peste 1,4 milioane de urmăritori în prezent.

Experții de la Oxford Economics au descoperit că activitatea întreprinderilor mici și mijlocii (SMEs) pe TikTok au contribuit cu 4,8 miliarde de euro la economiile Germaniei, Franței, Italiei, Țărilor de Jos și Belgiei și au susținut peste 51.000 de locuri de muncă.

Impact cultural

TikTok este încântat să fie partener oficial al unor evenimente precum Festivalul de la Cannes, sărbătorind rolul unic al festivalului în cultura globală și amplificând talentele și creativitatea acestuia în comunitatea de pe platformă, pentru al patrulea an consecutiv.

În sport, TikTok a susținut evenimente sportive emblematice precum Turul Franței și Six Nations Rugby. De la parteneriatele cu echipa națională germană de fotbal la Euro 2024 și cu TeamGB și ParalympicsGB la Jocurile Olimpice de la Paris, TikTok a oferit o modalitate specială de a trăi aceste evenimente de referință, cu imagini și povești ale sportivilor din culise.

În domeniul artelor, instituții precum Royal Shakespeare Company s-au alăturat platformei și au adus arta către noi audiențe. În România, parteneriatul dintre TikTok și Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu (@fitsibiu) pentru ediția din anul 2022 a marcat și o premieră absolută la nivel mondial: primul spectacol de teatru transmis live pe TikTok.

Impact social

#BookTok inspiră o nouă generație de cititori și contribuie la creșterea vânzărilor pentru autorii prezenți pe TikTok. Platforma a colaborat cu evenimente literare din toată Europa, de la Târgul de Carte de la Frankfurt și cel de la Torino, până la Hay Festival din Regatul Unit și Boekenbal din Țările de Jos. Un studiu realizat de UK Publishers Association a constatat că 59% dintre tinerii cu vârste între 16 și 25 de ani și-au descoperit pasiunea pentru lectură datorită BookTok.

Anul trecut, TikTok a lansat un flux dedicat științei, tehnologiei, ingineriei și matematicii (STEM) în toată Europa, creând un canal unic dedicat conținutului educațional și inspirațional din domeniul STEM. De atunci, TikTok a adăugat mai mult conținut în limbile locale europene, iar la nivel global 25% dintre adolescenți accesează săptămânal fluxul STEM.

În România, TikTok a colaborat cu o serie de ONG-uri și instituții media, printre care se numără:

  1. Cu ocazia Zilei Siguranței pe Internet, TikTok a continuat parteneriatul cu Fundația World Vision. În cadrul inițiativei, World Vision a realizat o serie de videoclipuri educaționale care abordează subiecte precum gândirea criticăși gestionarea timpului petrecut în fața ecranului. Videoclipurile au fost integrate într-un hub dedicat în aplicație și promovate activ către comunitatea TikTok.
  2. Primăvara aceasta, TikTok a lansat o campanie de educație media în colaborare cu Libertateași Digi FM Radio pentru a încuraja gândirea critică și a ajuta comunitatea să facă distincția între fapte și ficțiune atunci când vizualizează conținut online. Fiecare videoclip a înregistrat peste 26 de milioane de vizualizări, cu un total de impresii care a depășit 109 milioane.
  3. În perioada 2023-2024, TikTok a colaborat cu Școala de Valori pentru Future Jobs Cup, o inițiativă CSR concepută să ajute studenții români să dobândească abilitățile și cunoștințele necesare pentru piața locurilor de muncă aflată în rapidă evoluție.
  4. De asemenea, TikTok susține noul proiect educațional SEXUL vs BARZA, menit să îmbunătățească accesul la informații despre sănătatea sexuală și drepturile femeilor. Proiectul include dezvoltarea a 20 de videoclipuri educaționale care vor fi distribuite pe TikTok, dar și pe alte platforme, până la finalul anului 2025. Această colaborare se bazează pe cooperarea anterioară dintre TikTok și SEXUL vs BARZA, inclusiv în cadrul inițiativei „16 Zile de Activism Împotriva Violenței de Gen”.

Pe măsură ce TikTok continuă să crească în Europa, tot mai mulți reprezentanți politici și instituții s-au alăturat platformei pentru a se conecta cu cetățenii lor: de la Președintele Franței, Emmanuel Macron @emmanuelmacron, Cancelarul Germaniei, Friedrich Merz @merzcdu, Prim-Ministrul Poloniei, Donald Tusk @donald_tusk, Președintele Parlamentului European, Roberta Metsola @metsola.roberta, Prim-Ministrul Italiei, Giorgia Meloni @giorgiameloni_ufficiale, până la Guvernul Regatului Unit @ukgov.

Marlene Masure, General Manager, Content Operations, pentru Europa, a declarat:

„Comunitatea noastră europeană crește constant, cu peste 200 de milioane de persoane care accesează frecvent TikTok pentru a se distra, a descoperi un hobby, a învăța o abilitate nouă sau pentru a-și câștiga existența.

„Pe măsură ce comunitatea noastră se dezvoltă, crește și impactul economic, cultural și social pe care TikTok îl aduce ecosistemului bogat al Europei. De la a aduce artele către noi audiențe, la a inspira o nouă generație de cititori și la a susține întreprinderile mici care generează creștere și locuri de muncă, TikTok a contribuit pozitiv la atât de multe povești.

„Pe TikTok, ideile s-au transformat în cariere, pasiunile în afaceri sustenabile, interesele de nișă în comunități înfloritoare și vreau să mulțumesc celor peste 200 de milioane de oameni care fac ca TikTok să fie ceea ce este astăzi în Europa.”

Metodologie

*32 de țări sunt incluse în această cifră a Utilizatorilor Activi Lunar (Monthly Active Recipients – MAR): Austria, Belgia, Bulgaria, Cehia, Cipru, Croația, Danemarca, Elveția, Estonia, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Irlanda, Islanda, Italia, Letonia, Liechtenstein, Lituania, Luxemburg, Malta, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Regatul Unit, Țările de Jos și Ungaria. Metodologia utilizată pentru calcularea acestei cifre MAR se bazează pe metodologia folosită pentru informațiile despre MAR în UE pe care TikTok le publică în rapoartele de transparență conform DSA.

Despre TikTok

TikTok este destinația principală pentru conținut video scurt pentru mobil. Misiunea noastră este de a inspira creativitate și de a aduce bucurie. TikTok are sediile globale în Los Angeles, Singapore și are birouri în New York, Londra, Paris, Berlin, Dubai, Jakarta, Seul și Tokyo.

https://www.tiktok.com/ro/ 

 


0 Comments

Leave a Reply

Avatar placeholder

Your email address will not be published. Required fields are marked *