- Înluna iunie 2025 a fost înregistrată cea mai mare cerere
- Prețulmediu plătit pentru instalarea unui aparat de aer condiționat a fost cu 5,72% mai mare decât anul trecut
- Prețulmediu plătit pentru curățarea unui aparat de aer condiționat a fost de 302 de lei
- Constanța,județul care a înregistrat cel mai mare procent de cereri de instalare a aparatelor de aer condiționat în mediul rural
București, 2 septembrie 2025 —România s-a confruntat cu una dintre cele mai fierbinți veri din istorie, cu temperaturi care au atins chiar și 40°C, iar pentru a gestiona stresul termic, locuitorii, atât din mediul urban, cât și din cel rural, au căutat pe HomeRun – platforma care conectează consumatorii cu furnizorii de servicii verificați – specialiști care să îi ajute cu instalarea sau întreținerea aparatelor de aer condiționat. Cea mai aglomerată lună fost iunie, iar prețul mediu plătit pentru instalarea unui astfel de aparat a fost de 868 RON, cu 5,72% mai mare față de 2024.
„Temperaturile record au dus la o cerere crescută pentru servicii de întreținere și instalare a aparatelor de aer condiționat. Clienții au căutat soluții rapide și de încredere, iar HomeRun le-a asigurat conectarea rapidă cu profesioniștii potriviți, cu care au putut discuta direct în aplicație, înainte de a le rezerva serviciile. Media recenziilor pentru serviciile legate de aer condiționat a fost de 4,9 stele din 5, ceea ce arată că serviciile oferite s-au pliat pe nevoile și așteptările consumatorilor,” a declarat Bașak Değim Tașpınar, co-CEO al HomeRun.
Căldura a generat o cerere istorică pentru serviciile de aer condiționat
În luna iunie, odată cu debutul valului de căldură de la început de vară, cererile pentru servicii de climatizare au crescut cu 170% față de luna mai. Acest volum a fost cu 111% mai mare decât în iulie și cu 473% peste cererea estimată pentru august, marcând luna iunie drept cea mai aglomerată pentru serviciile de acest tip. Consumatorii au solicitat atât instalări, cât și curățări, iar spre deosebire de instalări, care au înregistrat o ușoară creștere a costului, prețul pentru curățare a rămas stabil de la an la an, situându-se la o medie 302 de lei.
Zone cu cerere ridicată: consumatorii au instalat aer condiționat chiar și în zone montane, dar și în afara marilor orașe
Creșterea constantă a temperaturilor nu i-a luat pe toți prin surprindere, iar în marile orașe, care au mai fost marcate de veri toride, s-a înregistrat o cerere ridicată pentru servicii de
curățare, semn că oamenii aveau deja instalate aparate de aer condiționat, care necesită întreținere cel puțin anuală. Topul acestor orașe a fost condus de București, cu peste 54% dintre cereri, urmat de Ilfov (peste 12%), Cluj (7%), Timiș (peste 6%) și Constanța (peste 6%). Totuși, și cea mai mare cerere pentru instalarea unor aparate noi s-a înregistrat tot în București (33,6% din cereri), urmat de Ilfov (circa 14%), Timiș (peste 10%) și Cluj (peste 10%).
Surprinzător, valul de căldură a devenit greu de suportat chiar și în zonele montane, unde temperaturile sunt de obicei mai confortabile datorită reliefului. Astfel, topul cererilor pentru instalarea de sisteme de climatizare a fost completat de Brașov, cu puțin peste 8% din totalul solicitărilor. Un alt aspect interesant este că cererea pentru instalări a fost semnificativă și în afara marilor orașe, peste 30% dintre solicitări provenind din mediul rural sau din orașe mai mici. De exemplu, în București și Ilfov, 73% dintre cererile de instalare au venit din București, restul fiind din județul Ilfov. În Constanța, 57% dintre solicitări au fost din oraș, iar 43% din alte localități din județ. În Cluj, 65% dintre cereri au fost în municipiul reședință de județ, restul de 35% provenind din afara orașului. În Timiș, 61% dintre solicitări au vizat Timișoara, iar 39% din restul localităților din județ.
HomeRun – una dintre cele mai mari platforme de servicii din România:
HomeRun este una dintre principalele platforme digitale dedicate serviciilor locale din România. Parte din rețeaua internațională Homerun Technology Inc., HomeRun facilitează legătura dintre români și profesioniști de încredere din mii de domenii – de la renovări și curățenie, până la meditații și lecții private. Activă în 14 țări, sub brandurile Armut, ProntoPro și HomeRun, compania este prezentă în piețe precum Italia, Turcia, Marea Britanie, Germania, Spania și Franța. Cu o rețea de 1,9 milioane de experți și peste 26.000 de tipuri de servicii, platforma a sprijinit deja peste 22 de milioane de utilizatori să găsească specialistul ideal. Gândită pentru a fi intuitivă și orientată către nevoile clientului, HomeRun oferă libertatea de a alege profesionistul potrivit și își propune să devină liderul regional în zona EMEA.
0 Comments