Activităţi cu apă. Să turnăm, sa răsturnăm şi să învăţăm

  • Dificultate: *
  • Cost: *
  • Pregătire:
  • Vârstă: 0+

 

Ne place mult să ne jucăm cu apă și nu pierdem nicio ocazie! Iar dacă putem să și învățăm câte ceva nou de fiecare dată, e cu atât mai bine. Având în vedere că am adunat de-a lungul timpului atât de multe recipiente m-am gândit că ar fi interesant să explorăm proprietatea apei de a lua forma vasului în care se află.

Această activitate poate fi realizată atât de copii foarte mici, cât și de copii ceva mai mari. Puteți chiar să o repetați din când în când, pentru consolidarea informațiilor și pentru a adăuga elemente noi. Dacă la început este mai mult o activitate senzorială și de îndemânare, pe măsură nivelul de înțelegere crește, veți putea introduce în discuție noi și noi provocări.

Materiale necesare:
  • Vase de diferite dimensiuni: pahare, vaze, castroane, forme de gheață, forme pentru nisip etc.
  • O cană gradată
  • Apă
  • Colorant alimentar (opțional)
Subiecte de discutat în timpul activității:
  • Apa este un lichid. Ne putem gândi și la alte lichide? Hai să găsim exemple.
  • Unde se găsește apa?
  • Ce formă are apa?
  • Ce formă crezi că va avea apa după ce o turnăm în vas? (învățați copiii să facă presupuneri și să testeze prin experimente)
Desfășurare

Am adunat mai multe recipiente de diferite dimensiuni și forme, inclusiv pahare și forme pentru nisip, în care am turnat apă. Nouă ne place foarte tare să folosim și culori, așa că am și colorat toată apa și am făcut diferite combinații, transferând apa dintr-o parte în alta.

În final, ne-am asigurat că toate recipientele sunt pline și am trecut la observații și la discuții. Am trecut în revistă alte lichide pe care le știm (am identificat: ulei, oțet, suc, ceaiși bere). Am vorbit despre unde se găsește apa: la robinet, în bălți, în mare, în râu, sub pământ etc. și despre faptul că ploaia este, de fapt, tot apă.

Ne-am întors la activitatea noastră să discutăm despre forma apei și am văzut cum apa a luat forma fiecărui vas. Am mutat apa dintr-un vas pătrat într-unul rotund și, desigur, apa a luat forma vasului.

Am pus o parte dintre vasele cu apă în congelator și le-am lăsat până au înghețat. Când le-am scos, am văzut că gheața păstrează forma vaselor în care a fost pusă apa la început.

Am pus toate formele de gheață într-un castron mai mare – gheața nu a mai luat forma castronului. Totuși, atunci când s-a topit, apa a luat din nou forma vasului iar culorile s-au amestecat.

BONUS

Fără să vadă copiii, am pus aceeași cantitate de apă (200 ml) în mai multe recipiente de forme diferite. Apoi, i-am rugat să estimeze în care vas este cea mai multă apă. Fără excepție, au răspuns că cea mai mare cantitate se găsește în vasul cel mai înalt.

Am luat cana gradată și am măsurat cantitatea de apă din fiecare recipient (faceți un semn cu un marker pentru referință, după ce măsurați apa din primul vas). Spre marea lor mirare, era aceeași cantitate de apă peste tot.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close